AEW Unrivaled. Ciekawa strategia firmy Jazwares

13.02.2021

Kiedy debiutancki rok działalności All Elite Wrestling dobiegał końca, tu i ówdzie zaczęły pojawiać się informacje że wśród mnóstwa oficjalnych produktów sygnowanych coraz bardziej rozpoznawalnym logiem AEW, pojawią się także figurki zawodników. Oczywistym było, że licencję na ich produkcję federacja sprzeda któremuś z największych graczy zabawkowego biznesu, jak i to, że nie będzie nim z wiadomych względów Mattel. Wkróce podano do publicznej wiadomości, że umowa została zawarta z Jazwares, i po raz pierwszy figurki zostaną zaprezentowane podczas corocznych targów zabawek The New York Toy Fair pod nazwą  Unrivaled.

22 lutego setki odwiedzających targi zobaczyło na żywo zupełnie nowe figurki Cody'ego, Kennego Omegi, The Young Bucks, Brandi i Chrisa Jericho. Super realistyczne twarze, 25 punktów artykulacji, dodatkowe akcesoria i innowacyjnie zaprojektowane pudełka, potwierdzały wysoko postawioną poprzeczkę, i powstanie serii, mogącej konkurować z Elite z pod szyldu Mattel. Do sprzedaży miały trafić latem, z założeniem żę będą ukazywać się w mniej więcej miesięcznych odstępach czasu. Lekko spóźniona, premierowa Unrivaled#1 rozeszła się natychmiast, w sklepach w USA ustawiały się kolejki a nawet wprowadzano ograniczenia ilościowe przy zakupie, tak by każdy mógł kupić tylko jedną sztukę każdego z zawodników.Jednym słowem SUKCES.

Pojawiło się jednak pytanie czym była spowodowana tak niewielka dostępność figurek, i jak będzie to wyglądać przy kolejnych seriach.Początki zawsze bywają trudne, ciężko oszacować potencjalne zainteresowanie, przez świat przetacza się właśnie pierwsza fala Covida -w ten sposób spora grupa zainteresowanych tłumaczyła sobie ten stan rzeczy. Rozpoczęcie sprzedaży Unrivaled#2 stało się odpowiedzią, pokazując jednocześnie jaka jest wspólna strategia Jazwares i AEW.

„AEW bardzo szybko stał się jedną z najbardziej prowokacyjnych, angażujących i istotnych marek wrestlingowych wszechczasów. To liga zrzeszona przez pokolenia fanów i kolekcjonerów gatunku z ogromnym apetytem na autentyczny produkt ”- powiedział Jeremy Padawer, wiceprezes Jazwares.

„Planujemy stworzyć coś, co będzie odpowiadało zarówno kolekcjonerom, jak i młodszym fanom, którzy chcą mieć namacalny sposób na zabawę i interakcję ze swoimi bohaterami” - dodał Michael Rinzler, drugi z wiceprezesów. 

Figurki zawodników AEW nie mają więc być produktem zalegającym na sklepowych półkach, zwyczajnymi zabawkami pośród wielu innych, w cenie często poniżej $10, trafiającymi ostateczniena na eBay przy okazji porządków, jak tysiące im podobnych.Tu cel jest inny.To poczucie pewnego rodzaju wyjątkowości która towarzyszy zwykle posiadaniu czegoś, co trudno zdobyć, i podkreślenie różnic na tle konkurencji.Łatwiej wytworzyć pożądanie u klientów kiedy serie są limitowane, a ich zakup wcale nie jest taki prosty.Łatwiej też sięgnąć głębiej do kieszeni takich klientów, bez znaczenie o jakiej mówimy branży.Wiedzą o tym doskonale marketingowi spece z Jazwares i stąd ilość trafiających do sprzedaży figurek, jest taka, jaka jest. To nie problem z mocą produkcyjną w chińskich fabrykach, brak rozeznania rynku czy opóźnienia w dystrybucji. Tak to po prostu ma być!

Ciekawy jest, moim zdaniem, jeszcze jeden szczegół, być może bardziej istotny niż z pozoru mogłoby się wydawać.Wszystkie figurki Unrivaled są numerowane kolejno, bez względu na serię, i tak na przykład Cody to #1, Dustin Rhodes #15, MJF #12, Matt Hardy #31 itp..Ten zabieg nadaje im bardziej kolekcjonerski charakter, i co ważne nie robi tego Mattel w serii Elite, a pierwszym krokiem na bycie lepszym od konkurencji, to się różnić.

                                          

Na swojej oficjalnej stronie, Jazwares jako dystrybutorów figurek AEW podaje Walmart (stacjonarnie) i Ringside (on-line). Tak!  Walmarta w którym sprzedawano je po jednej sztuce na osobę, i Ringside gdzie wszystkie figurki Unrivaled sprzedają się w pre-orderze, także z limitem 2 sztuk na jednego klienta..Europejscy główni gracze z branży zabawek są w jeszcze gorszym położeniu (bo co by nie mówić wrestling wciąż największą popularnością cieszy się w Stanach Zjednoczonych), pozostają im więc także pre-ordery, limity i szybciej pojawiający się na stronie komunikat "Out of stock". Za to na eBay'u ceny zaczynają się od około $50.

Co zatem mamy powiedzieć my:) ?

Kilka tygodni temu Jeremy Padawer ujawnił na Tweeterze, że jesienią tego roku na rynku pojawi się druga linia figurek AEW pod nazwą Unmatched. Ta seria ma jak to określił "..pozwolić Jazwares zagłębić się bardziej w roster AEW". Zgodnie z zapowiedziami obie serie miałyby ukazywać się naprzemiennie, w miesięcznych odstępach, sprawiając że okres oczekiwania fanów na premiery byłby krótszy.

Pod tweetem pojawiła się cała masa pytań, a znaczna ich część dotyczyła artykulacji Unmatched. Nasuwa się skojarzenie, gdy mowa jest o sięgnięciu po mniej popularnych zawodników, że może okazać się że będzie to produkt z nieco niższej półki niż Unrivaled, którego odpowiednikiem u Mattel byłaby seria Basic.Jak dotąd nie potwierdzono żadnych szczegółów, pozostawiając resztę w sferze domysłów i spekulacji fanów.Temat będzie się z pewnością przewijał na forach branżowych, w komentarzach pod postami przyciągając uwagę i generując coraz to większe zainteresowanie. 

 

autor :Grzegorz Trojanowicz

  

 

 
 

 

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera

Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl